Bröllop med dubbelmoral

Jag verkar ha fått ryck och måste skriva av mig idag. 

Bröllop, jag vill skriva om bröllop.Ni vet vit klänning, blommer, frack, präst, duvor som spränger magen, altare och lite för fulla släktingar som försöker få i sig allt sprit det bara går för att det är en öppen bar. 

Vad tycker jag om bröllop? Jag tycker det är någonting vackert, någonting speciellt...en tradition som är en av de finaste vi människor har. Även fast många bröllop runt om i världen ser olika ut (på grund av religion, mm) så har de alla samma betydelse "Kärlek". Kärlek som kan vara det mest onödigaste saken att fira eftersom den finns hela tiden så...gör vi det. Kan man inte bara älska varandra utan att behöva göra allt det där..gifta sig och ha på sig ring och skit? Jo, det är klart..men bröllop är något man vill göra för att visa att man älskar varandra med något mer (eller iaf de bröllop jag varit på). Vi människor behöver symboler..eller iaf tecken som gör att vi blir lite mer troende... (kolla alla religioner..hur mycket symboler eller tecken finns det inte att tex "Jesus" finns?...Hela bibeln är full med historier) Det här är bara ett tecken på att hon/ han älskar mig faktiskt. En symbol..det kan vara vad som helst..men det är många som väljer bröllop. 

När man ser dessa två människor får man en känsla av spänning, oro, tankar och liv. Jag har aldrig sett två stycken som står framför prästen som ser lugna ut..men så fort kyssen kommer och båda börjar skrida neråt...så ser man hur deras hjärtan öppnas och all deras oro försvinner. Jag vet inte vad det kan vara som oroar dem..."den sista jag får ligga med" 
"Är han/hon verkligen den rätta?"   " Kommer vi klara det här?"  Det är vad jag skulle tänka...men jag har ju aldrig stått där....och kommer säkert inte stå där. Fast jag skriver att bröllop är vackert och fint och balabalaba..så tänker jag själv nog aldrig gifta mig.... jag kan inte se mig själv stå där bara..det är inte jag. Kul att jag säger det nu...men alltså jag säger bara vad känner just nu..ingen har någonsin sagt att man inte kan ändra sig? Jag vill pröva se om jag kan hitta en annan symbol än bröllop..det skulle vara coolt....men iaf...jag tycker alla andra kan gifta sig..the end.

Kommentarer
Postat av: becca

förlåt hörru men jag kan inte hålla med när du säger att alla bröllop handlar om kärlek..visst det borde vara så men det är knappast kärlek när en 14-årig flicka blir bortgift med en 50-plusare.. det är bara hemskt och omoraliskt... men annars håller jag med dig ganska mycket (:

jag vill förmodligen inte heller gifta mig, men sen när vi väl gör det så ska jag komma på ditt bröllop och du på mitt! ^^

älskar dig gumman <3

2011-03-24 @ 14:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0